marți, 16 decembrie 2014

Hahalera de la Reporter Virtual

Cu o săptămână în urmă înceta din viață în Penitenciarul-Spital Rahova fostul diplomat al României în Singapore, Silviu Ionescu. Faptele sunt relativ bine cunoscute: în calitatea de diplomat, trimis de România în Singapore să-i reprezinte interesele, și-a permis cu 5 ani în urmă să urce băut la volan și să lovească vreo 3 pietoni. Hai să nu vă obosesc eu cu detaliile. Un ziarist, Răzvan Cornețeanu, a prezentat destul de succint situația.
Un coleg de-al lui de la Reporter Virtual, Adrian Halpert, a considerat de cuviință să-și exprime sentimentele de prietenie față de criminal prin acest articol.
E treaba lui. Numai că în acel articol a făcut următoarele afirmații:
A murit în pușcărie, ca un câine. Familia a fost chemată în ultima zi, după două săptămâni de tăcere din partea autorităților, când nu se mai putea face nimic!
Mi-am permis, în baza libertății de expresie câștigate de noi toți în decembrie 1989, să comentez pe baza  afirmațiilor făcute de acest jurnalist.
De ce consideră acest jurnalist că acest criminal a murit în pușcărie ca un câine? A primit o pedeapsă nejustificat de mare? Autoritățile i-au încălcat drepturile în penitenciar?
Ce așteptări au fost din partea lui sau poate din partea familiei atuncvi când a afirmat că familia a fost chemată în ultima zi, după două săptămâni de tăcere din partea autorităților, când nu se mai putea face nimic!

L-am întrebat pe acest jurnalist dacă a stat de vorbă cu familia criminalului (în baza relației de prietenie afișate la vedere) ca să întrebe dacă familia are o responsabilitate în moartea criminalului.
Niciun răspuns.
Insist să dea detalii privind aceste aspecte sau, în caz contrar, să corecteze articolul eliminând afirmațiile care nu corespund cu realitatea.
Se face că plouă.
Îi dau un impuls lui Răzvan Cornețeanu în zona de comentarii a articolului Prietenul prietenului meu nu este și prietenul meu cerându-i ca, în baza colegialității de breaslă, să-l determine pe colegul lui să ia una din aceste două măsuri: fie își susține afirmațiile cu argumentele pe care le crede de cuviință, fie corectează articolul și, eventual își cere scuze.
Iar Răzvan Cornețeanu se face că plouă.
Pentru că mi-am permis, într-un final, să-l fac mincinos pe jurnalistul Adrian Halpert sunt făcut de acesta mitocan și bolnav cu capul. Îi răspund că este nu doar MINCINOS, ci și NESIMȚIT, pentru că, în locul argumentelor pe care era obligat să le aducă mă jignește grav.
Îi trimit și lui Răzvan Cornețeanu un scurt comentariu al situației. 
Nu se deranjează.
Ultima măsură luată de Adrian Halpert este de a-mi înlocui toate comentariile de la cele două articole (al lui și al lui Răzvan Cornețeanu) cu un text mizerabil.
Am atașat câteva capturi de ecran sugestive.

Acesta este Adrian Halpert. În caz că nu știați.
Evident, și poziția struțului adoptată de Răzvan Cornețeanu este sugestivă. Hai, Adrian Halpert a făcut mizeria asta în comentariile de pe articolul propriu, dar și-a permis, CU ACORDUL IMPLICIT AL LUI RĂZVAN CORNEȚEANU să procedeze în mod similar și la comentariile din articolul lui. Ceea ce îl face pe acesta din urmă complice.
Fiecare trage concluzia pe care o vrea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu